Apskaitos, mokesčių pasikeitimai ir pasiūlymai per 2019 m. balandžio - birželio mėn.
2019 Birželio 27d.
UAB „Added Value“ rubrika:
Apskaitos, mokesčių pasikeitimai ir pasiūlymai per 2019 m. balandžio - birželio mėn.
STARTUOJA NAUJAS I.MAS POSISTEMIS I.SAF-T
VMI informuoja, kad šiandien vartotojams atveriamas Standartizuotų buhalterinės apskaitos duomenų kaupimo ir tvarkymo posistemis . i.SAF-T – viena iš septynių Išmaniosios mokesčių administravimo sistemos (i.MAS) dalių. VMI paprašius, šiais metais teikti SAF-T rinkmenas už 2017 m. ir vėlesnius metus turi būti pasirengę apie 10 tūkst. verslo atstovų.
„Standartizuotas buhalterinės apskaitos duomenų teikimo būdas leis verslo atstovams atsisakyti popierinių dokumentų rengimo ir patikrinimui reikiamą informaciją pateikti nuotoliniu būdu. Nuo šiandien mokesčių mokėtojai turės galimybę pasitikrinti parengtas SAF-T rinkmenas. Jas įkėlus į i.SAF-T posistemį bus atliekami tikrinimo veiksmai, kurių rezultatai patogia forma pateikiami ir pačiam mokesčių mokėtojui", - teigia i.SAF-T projekto vadovas Vaidotas Augulis, pažymėdamas, kad vertinimo aplinkoje neidentifikavus klaidų, verslo atstovai žinos, kad jų SAF-T rinkmenos tinkamos teikimui, jei ateityje to bus paprašyta kontrolės veiksmų metu.
Startavusio posistemio vertinimo aplinkoje mokesčių mokėtojai gali pasitikrinti savo turimų SAF-T rinkmenų atitikimą techninei specifikacijai ir XSD struktūros aprašui – t. y., ar jos atitinka visus reikalavimus, jei ateityje šių duomenų kontrolės veiksmams paprašys mokesčių administratorius. Pažymėtina, jog į i.SAF-T vertinimo aplinką įkeltos rinkmenos po 10 dienų iš posistemio bus šalinamos, jei to anksčiau nepadarys pats mokesčių mokėtojo atstovas. Taip pat svarbu, jog i.SAF-T vertinimo aplinkoje pateiktos rinkmenos nebus naudojamos atliekant mokesčių mokėtojų kontrolės veiksmus (mokestinius tyrimus ir patikrinimus).
Teikiant buhalterinės apskaitos dokumentų duomenis SAF-T rinkmenoje, verslo atstovai turi perduoti tik tuos duomenis, kuriuos kaupia savo buhalterinės apskaitos sistemoje ar sistemose, t. y. vadovaujantis principu „turiu-teikiu". Svarbu paminėti, kad atsižvelgus į verslo atstovų pastabas, sudaryta galimybė formuojant SAF-T rinkmeną, skaidyti ir teikti ją dalimis - pagal teikiamų duomenų pobūdį, laikotarpius, padalinius ar techniškai skaidytą.
INFORMACIJA DĖL VMI IR SODROS ADMINISTRUOJAMŲ
MOKESČIUS JAU GALIMA GAUTI VIENO SKAMBUČIO METU
VMI vis glaudžiau bendradarbiauja su „Sodra", kad gyventojams paslaugas ir konsultacijas būtų galima gauti lengviau – vieno langelio principu, ir nereikėtų keliauti iš vienos įstaigos į kitą.
Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir įmonės, turintys papildomų klausimų dėl „Sodros" administruojamų įmokų, bus tiesiogiai sujungiami su „Sodros" konsultantais, o dėl VMI administruojamų mokesčių į „Sodrą" telefonu 1883 besikreipiančių gyventojų skambučiai galės būti tiesiogiai nukreipiami VMI specialistams.
Aptarnaudamos klientus institucijos bendradarbiauja jau ne pirmą kartą. Didmiesčiuose esančiuose „Sodros" klientų aptarnavimo skyriuose nuolat dirba ir VMI specialistai, o „Sodros" specialistai turi darbo vietas VMI klientų aptarnavimo skyriuose. Toks bendradarbiavimas pasiteisino. Vien šiemet „Sodros" specialistai VMI patalpose aptarnavo beveik 10 tūkst. klientų, o VMI specialistai „Sodros" klientų aptarnavimo skyriuose aptarnavo beveik 20 tūkst. klientų. Tai patogu, nes vienoje vietoje gyventojai gali pasikonsultuoti ir gauti tiek VMI, tiek „Sodros" paslaugas.
Mokesčių informacijos centro telefonu suteiktos konsultacijos prilygsta rašytinėms konsultacijoms, nes pokalbiai yra įrašomi bei saugomi 5 metus.
NUO LIEPOS 1 D. KEIČIASI PVM DEKLARAVIMO IR SUMOKĖJIMO TERMINAI
Nuo šių metų liepos 1 d. dalis (apie 40 tūkst.) pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) mokėtojų, juridinių asmenų, jiems pageidaujant, galės pasikeisti PVM deklaravimo ir sumokėjimo terminus. Pažymėtina, kad tie juridiniai asmenys, kurie PVM deklaruodavo ir mokėdavo kas kalendorinį mėnesį, nuo šiol turės teisę pateikti prašymą prailginti šį laikotarpį iki kalendorinio ketvirčio, jeigu jų ekonominės veiklos pajamos per praėjusius metus neviršijo 300 tūkst. eurų. Šios bendrovės jau dabar mokesčių inspekcijai gali pateikti prašymą prailginti PVM mokestinį laikotarpį, per Mano VMI užsakant paslaugą „Prašymas nustatyti kitą PVM mokestinį laikotarpį", - teigia VMI Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė, akcentuodama, jog tokiu būdu siekiama geriau prisitaikyti prie smulkių įmonių poreikių, kurioms neretai kyla finansinių problemų dėl to, kad jos privalo PVM sumokėti anksčiau, nei su jomis atsiskaito tiekėjai.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad PVM mokėtojai, juridiniai asmenys, prašymą pakeisti šio mokesčio deklaravimo ir mokėjimo terminą turi pateikti ne vėliau kaip 8 darbo dienos iki prašomo PVM mokestinio laikotarpio taikymo pradžios. Naujai įsteigti PVM mokėtojai – ne vėliau kaip iki kito mėnesio, einančio po įregistravimo PVM mokėtoju, 10 dienos. Tuo tarpu daliai įmonių, PVM mokėtojų, kurios iki šiol mokestį deklaruodavo ir mokėdavo kas pusmetį, nuo šių metų liepos 1 d. ketvirčio terminas bus pritaikytas automatiškai, prašymo joms teikti nereikia.
Fiziniams asmenims nei PVM deklaravimo, nei sumokėjimo terminas nesikeičia.
Susisiekite, norėdami gauti daugiau informacijos:
UAB „Added Value“ El. p.: arvydas@avalue.lt
Aerodromo g. 33, LT-72186 Tauragė Mob. Nr.: 8 (684) 48887
« Atgal