- Apie mus
- Naujienos
- Tarybos nariai
- Asociacijos nariai
- Skelbimai
- TAVA narių pasiūlymai
- Naudinga informacija
- Renginiai
- Apklausos
- Kontaktai
Naujienos
- 2017 Birželio 29d.Apskaitos, mokesčių pasikeitimai ir pasiūlymai per 2017 m. birželio mėn.Skaityti plačiau
UAB „Added Value“ rubrika:
Apskaitos, mokesčių pasikeitimai ir pasiūlymai per 2017 m. birželio mėn.
NEREIKIA PRAŠYMŲ: E. LEIDIMAI ŽYMĖTIEMS DEGALAMS – MANO VMI SISTEMOJE
Leidimai gazoliams, skirtiems naudoti žemės ūkyje, liepos mėn. pradžioje bus patalpinti sistemoje Mano VMI, adresu: www.vmi.lt/manovmi. Dokumentus, suteikiančius teisę naudotis lengvata, VMI parengs automatizuotai, todėl žemės ūkio subjektai juos be papildomo prašymo galės išsispausdinti savarankiškai, prisijungus prie Mano VMI paskyros.
Parengtus leidimus žemės ūkio veiklos subjektai galės rasti ir atsispausdinti Mano VMI portale, paspaudę Mokesčių mokėtojo kortelė à Kiti duomenys (leidimai, pažymos, sutartys ir kt.) à Pažymėjimai / leidimai taikyti akcizų lengvatas. Senų leidimų, išduotų praėjusiems ūkiniams metams, grąžinti nereikia. Jeigu mokesčių mokėtojas neturi galimybės leidimo atsispausdinti savarankiškai, jis gali nuvykti atsiimti leidimo į teritorinius VMI padalinius.
Gazolių kiekis leidimuose bus apskaičiuojamas pagal VĮ Žemės ūkio ir kaimo verslo centras pateiktus duomenis apie žemės ūkio veiklos subjektų deklaruotą naudmenų plotą (pagal žemės ūkio augalų rūšis), gyvulius, paukščius, grybus, bičių šeimas ir kt.
www.vmi.lt
NAUJOS VMI EL. PASLAUGOS LEIS KROVINIŲ GABENIMO ADMINISTRAVIMĄ PERKELTI Į ELEKTRONINĘ ERDVĘ
Elektroninių važtaraščių sistemoje i.VAZ VMI įdiegė visas numatytas sukurti el. paslaugas. Nuo šiol krovinio gabenimą ir jo etapus bus galima administruoti ir stebėti realiu laiku, o krovinį siunčiantys, vežantys ir jį gaunantys mokesčių mokėtojai galės glaudžiau bendradarbiauti.
Elektroninių važtaraščių posistemio (i.VAZ) vartotojai jau gali naudotis naujomis funkcijomis, leidžiančiomis krovinio pervežimą nuo išsiuntimo iki pristatymo administruoti el. būdu. i.VAZ sistemoje logistikos veikla užsiimantys mokesčių mokėtojai jau gali formuoti užsakymus kroviniams vežti, teikti su krovinio gabenimu susijusias pastabas, pridėti papildomų dokumentų kopijas, skaidyti važtaraščius, efektyviau ir patogiau valdyti dažniausiai naudojamus duomenis, atlikti kitus su krovinio pervežimu susijusius veiksmus.
Naudodamosi i.VAZ paslaugomis krovinio gabenime dalyvaujančios įmonės paprasčiau bendraus tarpusavyje, kadangi visus reikalingus duomenis ar dokumentus galės valdyti vienoje bendroje elektroninėje erdvėje. Pavyzdžiui, krovinio siuntėjui pateikus užsakymą vežti krovinį, vežėjas pateikto užsakymo pagrindu gali išsirašyti el. važtaraštį, o pristačius krovinį, patvirtinti, kad jis perduotas. Jeigu įmonės kroviniai yra perkaunami ar perskirstomi, galima naudotis važtaraščio skaidymo funkcija: įvedus reikiamus duomenis tolesniems gabenimams važtaraščiai bus formuojami automatiškai. Visi atlikti veiksmai ir pakeitimai atsispindės važtaraščio istorijoje, kurią mokesčių mokėtojai galės peržiūrėti.
Kita i.VAZ paslaugų dalis skirta padėti mokesčių mokėtojams efektyviau valdyti darbui su i.VAZ reikalingą informaciją. Susikūrę virtualią užrašų knygutę i.VAZ naudotojai gali į ją įtraukti gabenimo dalyvius ir adresus. Šie duomenys bus automatiškai siūlomi išrašant tiek e. važtaraščius, tiek e. sąskaitas faktūras. Važtaraščius išsirašyti paprasčiau galima susikūrus važtaraščių ruošinius. Jeigu mokesčių mokėtojui reikalinga statistinė informacija, galima formuoti ataskaitas.
www.vmi.lt
MOKESČIŲ MOKĖTOJAMS PRISTATOMA NAUJA I.MAS PASLAUGA – PRELIMINARIOJI PVM DEKLARACIJA
Nuo birželio 8 dienos i.SAF (Elektroninio sąskaitų faktūrų) posistemio vartotojams pristatoma dar viena nauja paslauga. Pridėtinės vertės mokesčio mokėtojai i.SAF portale galės ne tik pateikti PVM sąskaitų faktūrų registrus, o smulkusis verslas išrašyti ir gauti elektronines PVM sąskaitas faktūras, bet ir užsisakyti preliminarios PVM deklaracijos paslaugą, kurios pagalba bus lengviau nustatyti teisingą visų pajamų apskaitymą.
VMI atkreipia dėmesį, kad formuojant preliminarias PVM deklaracijas bus įkeliami visi VMI turimi duomenys, kuriuos verslo subjektams bereiks tik peržiūrėti, jei turės papildomos informacijos - pridėti ir patvirtinti. Tai leis apskaitą tvarkantiems asmenims taupyti savo laiką, o smulkiajam verslui nereikės įsigyti specialių programų. Apie pastebėtas galimas klaidas i.SAF vartotojai bus informuojami automatiškai. Mokesčių mokėtojai, norėdami užsisakyti preliminarios PVM deklaracijos paslaugą, galės tai padaryti prisijungę prie i.SAF ir pažymėję automatinę paslaugos formavimo funkciją. Pagal nustatytą mokesčių mokėtojo mokestinį laikotarpį (pvz., mėnesinį), preliminari deklaracija už praėjusį laikotarpį bus suformuojama pasibaigus PVM sąskaitų faktūrų registrų teikimo terminui, t.y., po kiekvieno mėn. 20 d. Taip pat i.SAF vartotojas, kuris nebus užsisakęs periodiškai gauti preliminarių PVM deklaracijų, galės bet kada prisijungęs prie i.SAF užsisakyti preliminarią PVM deklaraciją už atitinkamą mokestinį laikotarpį.
Palaipsniui diegiant i.SAF posistemio paslaugas ir funkcionalumus, VMI artimiausiu metu mokesčių mokėtojams atvers ir kryžminio sutikrinimo paslaugą. Ši paslauga padės įmonių buhalteriams pasitikrinti, ar yra apskaitytos visos gautos bei išrašytos PVM sąskaitos faktūros, ir pateikti teisingus PVM sąskaitų faktūrų registrus ir PVM deklaraciją.
www.vmi.lt
NAUJAS DK: KAIP KEIČIASI IŠEITINĖS IR ĮSPĖJIMO TERMINAI
Išeitinės išmokos atleidus darbuotoją, kuris dirbo nuo 2 m. iki 3 m., nesikeičia. Dirbusiems ilgiau išmoka mažėja viena išeitine, jeigu skaičiuosime su išmoka iš Ilgalaikio darbo užmokesčio fondo.
Trumpėja įspėjimo apie atleidimą terminas. Nuo liepos 1 d. įsigaliojus DK, darbuotoją reikės įspėti prieš 1 mėnesį, o šiuo metu tai reikia padaryti prieš 2 mėnesius.
Naujasis DK numato, kad atleidžiamam darbuotojui reikės išmokėti dviejų jo vidutinio darbo užmokesčio dydžių išeitinę išmoką. Jeigu darbo santykiai yra trumpesni negu vieni metai – pusės jo vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinę išmoką.
Dirbantiems nuo 1 iki 3 m. išmokos dydis nesikeičia, dirbantiems nuo 3 m. iki 5 m. išmokos dydis mažėja viena išeitine, dirbantieji ilgiau praranda dar daugiau, tačiau dalis praradimų jiems kompensuojama iš Ilgalaikio darbo išmokų fondo.
Specialus įstatymas numato, kad atleidžiamiems darbuotojams, vienoje vietoje dirbusiems 5–10 metų, iš specialaus fondo bus mokama 1 atleidžiamo darbuotojo vidutinės algos dydžio išeitinė išmoka, 10–20 metų – 2 atlyginimų, daugiau negu 20 metų – 3 atlyginimų dydžio išmokos. Šioms išmokoms maksimali riba netaikoma, todėl tokie ilgiau dirbantys darbuotojai, skaičiuojant kartu su fondo išmokomis, praranda 1 išeitinę.
Tiesa, išmoka iš Ilgalaikio darbo išmokų fondo bus skiriama, jei tarp atleidžiamo asmens ir darbdavio per trijų mėnesių laikotarpį po atleidimo nebus sudaroma nauja darbo sutartis. Kol kas iki galo nėra aišku, ar DK kalbama apie sutartį su tuo pačiu darbdaviu, ar su bet kuriuo darbdaviu.
Darbdaviai į šį išmokų fondą nuo liepos 1 d. mokės didesnes „Sodros“ įmokas. Neterminuotoms darbo sutartims bus taikomas 1,6% nedarbo socialinio draudimo tarifas, o terminuotoms sutartims – 3,2% tarifas. Iki šiol visoms darbo sutartims galiojo vienodas 1,1% įmokos tarifas.
Darbuotoją iš darbo galima atleisti ir be jo kaltės (57 str. 1 dalis). Tokiu atveju (kaip ir pagal dabar galiojantį kodeksą) darbdavys gali nutraukti tiek neterminuotą, tiek terminuotą darbo sutartį su darbuotoju tik dėl svarbių priežasčių.
www.vz.lt
ATOSTOGŲ PRAŠYMUOSE JAU REIKIA RAŠYTI DARBO DIENAS
Nors iki liepos 1 d., kai įsigalios Darbo kodeksas, dar liko kelios savaitės, atostogų prašymuose pageidaujamą atostogų laikotarpį jau reikėtų įvardinti darbo dienomis.
Šiuo metu atostogos suteikiamos kalendorinėmis dienomis, o nuo liepos 1 d. jos bus skaičiuojamos darbo dienomis.
Kalendorines atostogų dienas reikia perskaičiuoti į darbo dienas – 7 kalendorinės dienos perskaičiuojamos į 5 darbo dienas (jeigu dirbama penkias dienas per savaitę) arba 6 darbo dienas (jeigu dirbama šešias dienas per savaitę). Perskaičiuojant atostogas išeis nesveikas skaičius.
Galima su kiekvienu darbuotoju pasirašyti dokumentą, kuriame matyti, kiek atostogų sukaupta ir kaip jos konvertuojamos. Jeigu pasirašyti tokį dokumentą sudėtinga, galima parengti vienašalį vadovo įsakymą, nurodant, per kiek laiko darbdavys laukia grįžtamojo ryšio.
Tose įmonėse, kuriose leidžiama atostogas imti nuo pirmadienio iki penktadienio, 28 kalendorinės dienos iš tikrųjų gali reikšti iki 24 darbo dienų atostogų. Vis dėlto taip atsiradusios papildomos atostogos yra darbdavio taikoma nauda, todėl, galima nustatyti, kad tokios papildomos atostogos neperkeliamos į kitus metus arba yra suteikiamos tik išnaudojus einamųjų metų atostogas.
www.vz.lt
Susisiekite, norėdami gauti daugiau informacijos:
UAB „Added Value“ El. p.: arvydas@avalue.lt
Aerodromo g. 33, LT-72186 Tauragė Mob. nr.: 8 (684) 48887
- 2017 Birželio 29d.Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo komisijos posėdyje dėmesys jaunimo verslumuiSkaityti plačiau
Birželio 28 d. Tauragės teritorinės darbo biržos salėje įvyko Tauragės skyriaus Jaunimo garantijų iniciatyvos įgyvendinimo komisijos posėdis. Dalyvavo TAVA tarybos narys M. Jucikas
Tauragės skyriaus vyr. specialistė T. Vaičienė komisijos nariams pristatė informaciją apie darbo biržos organizuojamą savarankiško užimtumo rėmimo priemonę, kurios pagalba darbo biržoje registruotas jaunimas iki 29 metų gali gauti iki 15 200 Eur. subsidiją darbo vietos sau įsteigimui. Informavo apie darbo biržos paslaugas nuo verslo idėjos formavimo iki galutinio rezultato, pristatė projekto „Atrask save“ veiklas, skatinančias jaunimo savarankišką užimtumą. Jaunimo darbo centro skyriaus vedėja Birutė Tutlienė informavo apie verslumo skatinimo kursus, kurie skirti besidomintiems verslo kūrimo galimybėmis. Pristatymo metu pasidžiaugta pasiektais priemonės rezultatais: nuo 2014 m. darbo vietas sau Tauragės r. savivaldybėje įsisteigė 19 asmenų, iš kurių 5 veiklą pradėjo vykdyti šiemet. Atkreiptas dėmesys, kad Tauragės rajone vis dar trūksta profesionalių verslo konsultacijų pradedantiems savarankišką veiklą, nėra atliekami verslo aplinkos tyrimai. Komisijos narys Marius Jucikas pasidalino paraiškų rengimo patirtimi ir pažymėjo, kad jaunuoliams ypač svarbu sulaukti pagalbos rengiant šiuos dokumentus.
JUI ir ESF projekto ,,Atrask save“ su jaunimu dirbanti specialistė - koordinatorė R. Kavaliauskė pristatė darbo, mokymosi ir praktikos galimybių įvairovę projekte dalyvaujantiems jaunuoliams, pasidžiaugė jau pasiektais rezultatais ir dalyvių sėkmės istorijomis. JUI ir ESF projekto „Atrask save“ darbo paieškos elektroninėje erdvėje ugdymo specialistė I. Naujokaitė pabrėžė, kad orientuotiems į profesinį mokymą projekto dalyviams bus teikiama nauja paslauga „Infobusas“. Keliaujančiame „Infobuse“ vyks interaktyvios pamokos, kurių metu lankytojai išbandys 3D spausdintuvus, robotus, kompiuterizuotas stakles, krumpliaračių stendą, suvirinimo stimuliatorius ir kitas modernias priemones. „Infobusu“ pasinaudos ne mažiau 45 asmenys. Taip pat dalyviams bus teikiama dar viena nauja paslauga – skolų valdymo konsultacijos, kur bus aiškinama, kaip suvaldyti turimas skolas greitųjų kreditų bendrovėms, kredito unijoms ir kitoms institucijoms. Patariama kaip sumažinti įsiskolinimus, aptariamas asmeninių finansų valdymas, antstolių išieškomų skolų grąžinimo etapus ir panašiai. Konsultacija dalyviui truktų nuo valandos iki dviejų. Komisijos nariai aktyviai domėjosi šiomis paslaugomis ir pabrėžė jų naudą. Komisijos narys Vidas Bičkus atkreipė dėmesį į socialinius aspektus ir pristatė numatomas žalingų įpročių prevencijos priemones Skaudvilės bendruomenėje.
Tauragės profesinio rengimo centro skyriaus vedėjas D. Bredelis informavo apie pasikeitusią stojančiųjų tvarką pirmajai kvalifikacijai įgyti profesinėse mokyklose bei sumažėjusią siūlomų mokymo programų pasiūlą. JDC skyriaus vedėja B. Tutlienė kalbėjo apie vykdomą akciją „Atvirų durų dienos mokiniams“, kurios metu siekiama supažindinti mokinius ir studentus su darbo rinka, įsidarbinimo ir užimtumo galimybėmis.
Diskusijų metu komisijos nariai atkreipė dėmesį, kad jaunuolių geri atsiliepimai bei sėkmės istorijos turi sutelkti socialinius partnerius vykdyti gerosios patirties sklaidą.
Šaltinis: http://www.ldb.lt/TDB/Taurage/Apie/Naujienos/UserDisplayForm.aspx?ID=868
- 2017 Birželio 27d.Darbo birža ir Tauragės apskrities verslininkų asociacija aptarė veiklos gairesSkaityti plačiau
Birželio 27 d. Tauragės teritorinėje darbo biržoje įvyko susitikimas su Tauragės apskrities verslininkų asociacijos pirmininke Giedre Stulginskiene, kuriame dalyvavo Tauragės TDB direktorius Mindaugas Macas, Tauragės skyriaus vedėjas Juozas Bendikas ir sąveikos su darbdaviais vyr. specialistė Daiva Žukauskienė. Susitikimo metu aptartos tolimesnio bendradarbiavimo gairės. Kalbėta, kaip efektyvinti aktualios verslui informacijos pateikimą, darbo biržos paslaugų pristatymą verslo renginiuose. Diskutuota dėl nutolusių, aukšto nedarbo teritorijų gyventojų užimtumo galimybių didinimo. TAVA vadovė pasiūlė darbo biržos atstovams, kaip socialiniams partneriams dalyvauti organizacijos tarybos posėdžiuose, aktualią informaciją darbdaviams viešinti ir atnaujintame asociacijos interneto puslapyje.
(Tauragės TDB informacija) - 2017 Birželio 26d.Tauragės regiono plėtros tarybos posėdžio informacijaSkaityti plačiau
2017 m. birželio 26 d.TAVA tarybos pirmininkė Giedręė Stulginskienė dalyvavo Tauragės regiono plėtros tarybos posėdyje. Posėdžio metu svarstyi šie klausimai:
Regioninė specializacija 2017-2020. Dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo keitimo projekto derinimo (2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-R-407 „Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-307, keitimo projektas). Dėl Tauragės regiono plėtros tarybos 2015 m. spalio 19 d. sprendimo Nr. 51/9S-26 „Dėl Tauragės regiono plėtros plano 2014–2020 m. patvirtinimo“ pakeitimo. Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priemonės Nr. 04.5.1-TID-R-518 „Vietinio susisiekimo viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti Tauragės regiono projektų sąrašo patvirtinimo. Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priemonės Nr. 09.1.3-CPVA-R-724 priemonės „Mokyklų tinklo efektyvumo didinimas“ iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti Tauragės regiono projektų sąrašo patvirtinimo. Tauragės regiono integruotos teritorijų vystymo programos ataskaitos už 2016 m. pristatymas. Dėl Tauragės regiono plėtros tarybos 2016 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. 51/9S-14 „Dėl Tauragės regiono plėtros tarybos nuostatų ir darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo. Tauragės regiono plėtros plano įgyvendinimo už 2016 m. ataskaitos pristatymas. Kiti klausimai. - 2017 Birželio 21d.Dėl moksleivių ir studentų įdarbinimo vasaros atostogų metuSkaityti plačiau
Tauragės teritorinės darbo biržos Jaunimo darbo centruose vyksta akcija - atvirų durų dienos mokiniams, kurios metu siekiama mokiniams ir studentus suteikti užimtumo galimybes jų vasaros atostogų metu.
Jaunuoliai siekia užsidirbti lėšų smulkioms išlaidoms, įgyti darbo patirties, tapti nepriklausomais nuo savo artimų žmonių. Toks moksleivių noras yra sveikintinas, nes formuojasi pagrindinės žmogaus vertybės: motyvacija, noras dirbti, pasitikėjimas savimi. Šiuo laikotarpiu Tauragės teritorinės darbo biržos Tauragės skyriuje registruota 115 moksleivių bei studentų ieškančių darbo vasaros sezono laikotarpiu, iš jų: 39 pilnamečiai asmenys. Jaunimą domina įvairūs pagalbiniai darbai žemės ūkyje, statybose, gamyboje ir kitose srityse.
Kviečiame Jus - padėti jaunuoliams įgyti pirmosios darbo patirties, atvykite į Jaunimo darbo centrus - registruokite laisvas darbo vietas ir laikinai įdarbinkite jaunus asmenis.
Darbdavių pasiūlymai priimami ir išsamesnė informacija teikiama tel. 8 446 61710 8 446 61750.
Kontaktinis asmuo pasiteiravimui: Birutė Tutlienė, Tauragės teritorinės darbo biržos Jaunimo darbo centro skyriaus vedėja, Birute.Tutliene@ldb.lt, www.facebook.com/jaunimui
- 2017 Birželio 14d.Kauno kolegijos Tauragės skyriaus nuolatinių studijų studentų baigiamųjų darbų gynimasSkaityti plačiau
Birželio 14 d. TAVA tarybos nariai Darius Stankus ir Vilmantas Liorančas dalyvavo Kauno kolegijos Tauragės skyriaus (KK TS) 19 profesinio bakalauro nuolatinių studijų studentų baigiamųjų darbų kvalifikavimo komisijoje. KK TS vadovė Diana Vaitiekienė padėkojo deleguotiems TAVA tarybos nariams už kokybišką darbą komisijoje bei pakvietė juos į Diplomų įteikimo šventę, kuri vyks š.m. birželio 30 d. 14 val. miesto Kultūros rūmų konferencijų salėje.
--
- 2017 Birželio 8d.Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybos posėdžio naujienosSkaityti plačiau
2017 m. birželio 8 d. TAVA tarybos narys Marius Jucikas dalyvavo LSVV tarybos posėdyje Vilniuje, kuriame buvo svarstomi klausimai:
1. Dėl Socialinių įmonių įstatymo projekto.
Posėdyje dalyvavo atstovai, ginantys neįgalių žmonių teises, vyko diskusijos dėl neįgalių žmonių darbo įmonėse, buvo dalijamasi patarimais, kaip apginti neįgalių darbuotojų teises. SVV taryba ruošiasi rašyti raštą Vyriausybei dėl palankesnių sąlygų dirbantiems neįgaliesiems.
2. Dėl bankų teikiamų mokėjimo paslaugų.
SVV tarybos posėdyje 2017-06-08 dalyvavo Lietuvos banko (LB) Finansinio stabilumo departamento direktorius Simnas Krėpšta ir Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vyriausioji ekonomistė Jūratė Butkutė.
„LB atstovai teiravosi susirinkusiųjų, kaip galima būtų verslui palengvinti santykius su bankų institucijomis. Daugelis išsakė nepasitenkinimą dėl bankų įkainių, prieita vieningos nuomonės, kad įkainiai ženkliai dideli dėl mažos konkurencijos. LB atstovai nori skatinti elektroninių pinigų atsiskaitymus. Siūliau didinti elektroninių pinigų pasitikėjimą „žmonių akyse“, keičiant įstatymus ar darant pataisas, kad be žmogaus sutikimo iš sąskaitų nebūtų nurašomi pinigai nei antstolių, nei mokesčių institucijų, nei kitų organizacijų. Šiuo klausimu ateityje bus rengiamas susitikimas su valdžios atstovais ir verslininkais“ - diskusijomis dalinosi M Jucikas.
3. Dėl PVM įstatymo pakeitimų.
Šiuo klausimu vyko diskusijos dėl PVM mokesčio įstatymo pataisų. Siūlyta atsisakyti mokėti į biudžetą PVM mokestį už PVM sąskaitas – faktūras, kurios dar neapmokėtos.
Su LSSV 2017-06-08 posėdžio protokolu galite susipažinti atvėrę nuorodą:
http://ukmin.lrv.lt/uploads/ukmin/documents/files/Verslo%20aplinka/Smulkus%20verslas/protokolai/SVV%20tarybos%20protokolas%202017-06-08.pdf
- 2017 Birželio 8d.„Su konkurencija po Lietuvą“ Tauragėje: daugiau konkurencijos – daugiau naudosSkaityti plačiau
2017 m. birželio 8 d. Tauragės apskrities verslininkai, valdžios bei įvairių organizacijų atstovai buvo kviečiami į LR Konkurencijos tarybos organizuojamo turo "Su konkurencija po Lietuvą" renginį, kuris vyko viešbutyje „Banga“, Tauragėje.
Konkurencijos naudos dažnas vartotojas nepastebi ir nesusimąsto, kad būtent konkurencija ne tik lemia mažesnes prekių bei paslaugų kainas, bet ir skatina inovacijas. Kaip užtikrinti konkurenciją ir nepažeisti jos taisyklių Konkurencijos tarybos ekspertai aiškino seminarų ciklo "Su Konkurencija po Lietuvą" renginio Tauragėje dalyviams.
Šarūno Keserausko, Konkurencijos tarybos pirmininko, teigimu, konkurencijos problemos aktualios ne tik didžiuosiuose miestuose, tad diskusija su Tauragės, Jurbarko, Pagėgių ir Šilalės savivaldybių viešojo ir privataus sektoriaus atstovais buvo puiki galimybė išgirsti konkrečias problemas ir atvirai pasikalbėti apie konkurenciją, jos teikiamą naudą ir būdus išvengti galimų konkurencijos ribojimų.
Platesnei visuomenei pristatant institucijos veiklą, kaskart sulaukiama klausimų apie kylančias prekių ir paslaugų kainas, tad per seminarus vis dar tenka aiškinti, kad Konkurencijos taryba nėra kainų reguliuotoja.
"Kai Lietuvoje nebuvo rinkos ekonomikos, nebuvo konkurencijos, nereikėjo ir tokių institucijų kaip Konkurencijos taryba. Šiandien dažnas vartotojas nepastebi ir neįvertina konkurencijos naudos, nors ji akivaizdį". Šarūnas Keserauskas
Daugiau apie renginio įžvalgas: https://kt.gov.lt/lt/naujienos/su-konkurencija-po-lietuva-taurageje-daugiau-konkurencijos-daugiau-naudos
- 2017 Birželio 6d.Vaikų vasaros poilsio stovykla kartu su TAVA įmonėmisSkaityti plačiau
Tradiciškai jau keletą metų iš eilės pasibaigus mokslo metams nemažas būrys moksleivių renkasi į dieninę vaikų vasaros poilsio stovyklą „Atostogaukime kartu“, kurią finansuoja Tauragės rajono savivaldybė.
Stovyklos tikslas - kurti turiningą laisvalaikį, kurio metu tobulėtų vaiko asmenybė, saviraiška, kūrybiškumas, mokant dirbti komandoje, formuojant fizinio aktyvumo ir rūpinimosi savo sveikata įgūdžius.
2017 m. birželio 5 - 9 dienomis Tauragės Tarailių progimnazijos moksleivius noriai priėmė ir apie savo veiklą papasakojo šešios TAVA įmonės.
"Didžiulį dėmesį skyrėme moksleivių profesiniam orientavimui. Lankydamiesi TAVA bendrovėse "Alantas“, „Tauragės vandenys“, „Modest“, „Tauragės televizijos komukacijos“, "Elka Rainwear" ir formaliojo švietimo įstaigoje - Profesinio rengimo centre, susipažinome su jų veikla, darbo specifika, skatinome moksleivių žingeidumą, plėtėme akiratį. Dėkojame TAVA administracijai už suorganizuotas ekskursijas, o TAVA įmonėms - už šiltą priėmimą ir suteiktą informaciją moksleiviams" - gražiais įspūdžiais dalinosi stovyklos koordinatorė, kūno kultūros mokytoja Eglė Juozaitienė.